خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/28 - 18:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زارع مطرح کرد؛

تاثیر هدایت هوشمندانه نقدینگی در رشد اقتصادی

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نقدینگی به سمت نامطلوب هدایت شود، فعالیت های غیرمولد را توسعه و اگر درست هدایت شود؛ منجر به رونق تولید به مفهوم واقعی آن خواهد شد.

نقدینگی

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهکارهای دستیابی به رشد اقتصادی گفت: رونق تولید و پیشرفت اقتصادی برای همه کشورها علی الخصوص کشور ما با جمعیت بالایی که دارد، ضروری است.

نماینده مردم آباده، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع برای دستیبای به رشد اقتصادی نیازمند رونق تولید هستیم. توجه به رونق تولید می‌تواند در بخش‌های مختلفی تحوّل ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق تولید برای دستیابی به رشد اقتصادی باعث افزایش اشتغال نیز خواهد شد، ادامه داد: همچنین به گردش درآمدن چرخ های تولید می تواند در کاهش نرخ تورم و توازن بخشی به بودجه سالیانه نیز تاثیر گذار باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید توسعه فعالیت های مولد و با ارزش افزوده بالای اقتصادی در مسئله تولید مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: همچنین باید در مسیر رشد اقتصادی از اقداماتی نظیر مبادلات سفته بازانه و سوداگرانه که می تواند قیمت کالاها را افزایش دهد، جلوگیری شود چراکه این  قبیل رویکردها می تواند هزینه های تولید را چند برابر کرده و به این ترتیب، تولید را از صرفه اقتصادی بیاندازد.

زارع در ادامه با اشاره به موضوع هدایت نقدینگی در رسیدن به رشد اقتصادی اظهار کرد: نقدینگی یکی از عوامل موثر در عرصه اقتصادی است به طوری که اگر نقدینگی به سمت نامطلوب هدایت شود، فعالیت های غیرمولد را توسعه می دهد و اگر درست هدایت شود، منجر به رونق تولید به مفهوم واقعی آن می شود. بنابراین به منظور رونق تولید و توسعه فعالیت های مولد، هدایت هوشمندانه نقدینگی موجود یک اقدام راهبردی است که باید به درستی مد نظر قرار گیرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380629
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار